woensdag 3 augustus 2011

Rustdag??

Vandaag ben ik met Albert in een C42 naar Oostwold gevlogen. Had zin om een stukje te vliegen, maar het zag er naar uit dat er weleens regen zou kunnen komen en daar hebben de Dragonfly en ik geen zin in. Leuk tripje!
Gisteren was een superdag. Het beloofde flink thermisch te worden en zoals het hoort vlieg ik dan eerst een testrondje alleen om te kijken hoe de lucht is en waar het goed omhoog gaat. Al voor het einde van de baan had ik een vette bel van +5,6 op mijn vario te pakken. En een stukje verderop weer eentje.
De landing was zogezegd "interessant". Ik vloog zonder sleeplijn dit vluchtje en ik besloot een beetje cross op het veld te landen, helemaal voor het begin van de runway, in het hogere gras. Het was een heel gestuiter in de lucht maar de Dragonfly en ik zijn inmiddels al dikke vrienden en we kunnen samen heel goede landingen neerzetten.
Met Robbie doorgesproken wat ik onderweg had ervaren. We kiezen een goed startmoment en daar gaan we: ik zie een wolkje zich ontwikkelen en ik sleep Robbie erheen. In een licht plusje zwaai ik af, Robbie ontkoppelt en ik maak een steile linkerbocht naar beneden en concentreer me op de landing met de sleeplijn die voor extra weerstand zorgt. Ook deze gaat heel goed, al heb ik wel alles wat ik aan ervaring heb nodig. Ik besluit de DF gauw onderdak te zetten, het is erg thermisch op het veld. Als ik de boel ingepakt heb kijk ik op mijn laptop in de livetracking waar Robbie is. Later belt hij me op en zegt dat hij in de buurt bij Assen staat. Ik krijg de coordinaten en voer ze in de Tomtom in. Een kleine 40 minuten rijden en daar vind ik Robbie. Wow, wat een mooie dag hebben we samen weer beleefd!