woensdag 3 augustus 2011

Groningen Airport !

Het werd een goede overlanddag die ik wel een beetje verkloot heb door slechte planning en onoplettendheid tijdens het steken. Het begint met 22km zuidoostenwind, dat geeft aan de start enige voorzichtigheid vanwege de crosswind en de CTR Eelde op route. Dees brengt mij zeer solide naar een prachtige wolk aan de oostkant van Stadskanaal en het gaat relaxt naar 1200m. Tijdens het stijgen word ik al over Stadskanaal naar de westkant verzet, ik steek naar Gasselternijveen en pak daar een wolk naar 1350m, maar ook nu weer vele kilometers naar het westen verzet. In mijn compeo heb ik de CTR Eelde staan en dit is een mooie gelegenheid de grenzen van de CTR eens te verkennen, ecnter ik ben wat (te lang) met de display aan het spelen en de CTR komt rap naderbij (ik zat op de display te kijken welke kant dat deltaatje bewoog tov de CTR, waarschijnlijk teveel uitgezoomd want ik zag niks bewegen!!!! @$%^&*). Intussen kachel ik downwind de CTR in en wanneer ik dat ontdek ook nog eens een aarzel erover heen te vliegen, maar dat brengt mij recht over Airport Eelde en als ze er parachutisten droppen ben ik alsnog de sigaar. Dus toch maar terug naar de oostkant waarbij ik een klein stukje op 3000 ft door de CTR steek (800m). Geen waarschuwingpiepjes gehoord, hoewel dat volgens mij wel zou moeten, ook geen vertikale informatie, dit is dus nog wel even oefenen. Ondanks dit euvel toch prachtig gevlogen in een zomers Nederland.
Aan het eind van de dag vliegt Dees met Jan een rondje Sellingen, bijzonder ervaring dochter en vader zo bezig te zien! Een perfecte afsluiting van een prachtige dag.